Virgil Van Dijk Beri Amaran Kepada Barcelona Mengenai Matthijs De Light!




Virgil van Dijk memberi amaran kepada rakan sepasukannya di Holland bahawa dia mampu untuk meningkatkan hampir semua aspek permainannya. 
Pemain berusia 19 tahun itu menarik perhatian kelab-kelab besar Eropah berikutan persembahan yang mengagumkan di posisi pertahanan tengah Ajax. 
De Ligt telah memainkan peranan utama dalam pasukan dari liga Belanda itu yang berjaya layak ke peringkat suku akhir Liga Juara-Juara selepas menyingkirkan Real Madrid dan sudahpun menjadi pemain penting bagi pasukan antarabangsa Belanda. 
Barcelona, yang telah memenangi perlumbaan untuk menandatangani rakan sepasukan De Ligt dari Ajax Frenkie de Jong, juga dikatakan mengetuai perlumbaan merebut tandatangannya dengan nilai sekitar £ 60 juta tetapi Van Dijk menegaskan bahawa pemain muda itu masih jauh untuk menjadi pemain yang sempurna.
"Apa yang boleh diperbaiki oleh De Ligt? Dalam semua aspek," kata pemain pertahanan Liverpool itu. 
"Dia adalah pemain pertahanan yang cemerlang, tetapi dia juga tahu dia mampu untuk menjadi lebih baik. 
"Jika anda bermain seperti itu pada usia itu ia adalah sesuatu yang hebat. Saya sangat gembira kerana dia berdiri bersebelahan dengan saya. "
Van Dijk berada dalam senarai penjaring, bersama-sama dengan rakan sepasukannya Liverpool, Georginio Wijnaldum, dalam kemenangan Belanda membelasah Belarus 4-0 untuk permulaan yang sempurna bagi kempen kelayakan Euro 2020.