Reaksi Abdulkadir Omur Mengenai Potensi Perpindahan Ke Anfield Sebagai Pengganti Adam Lallana!




Bintang Trabzonspor, Abdulkadir Omur mengakui dia akan gembira melihat peluang untuk menyertai Liverpool di tengah laporan yang mengatakan kelab Merseysider itu sedang mempersiapkan tawaran sebanyak £ 27 juta untuk dia. 
Pemain berusia 19 tahun itu, yang digelar Messi Turki, telah meletakkan dirinya sebagai salah seorang pemain muda terbaik di tanah airnya dan telah menarik minat dari juara Liga Perdana Inggeris Manchester City. 
Tetapi laporan di Turki mendakwa bahawa Jurgen Klopp juga berminat pada pemain yang dianggap merupakan pengganti jangka panjang untuk Adam Lallana, dengan bintang England itu berpotensi untuk meninggalkan Anfield secara pinjaman pada Januari ini.
Omur bercakap kepada sidang media pada hari Ahad bersama-sama dengan Jose Sosa ketika mereka bersedia untuk memulakan semula kempen liga mereka selepas rehat pertengahan musim, dan dia tidak dapat mengelak daripada pertanyaan mengenai khabar angin minat daripada Liverpool.
"Liverpool adalah sebuah kelab yang sangat besar, tetapi yang paling penting adalah kepentingan Trabzonspor," kata pemain remaja itu kepada wartawan menurut CNN Turk.
"Jika kelab saya memberitahu saya bahawa saya boleh pergi, saya akan pergi dan jika mereka memberitahu saya untuk kekal, saya akan kekal. Kita akan lihat nanti. "
Dia menambah: "Keutamaan saya adalah Trabzonspor tetapi saya mempunyai impian untuk bermain di Eropah. Saya harap saya dapat bermain di sana suatu hari nanti. Impian saya adalah untuk berjaya di sini dan kemudian pergi ke Eropah."
Omur boleh menawarkan Liverpool lebih banyak pilihan di bahagian serangan, mampu bermain di posisi sayap, atau sebagai pemain tengah menyerang. 
The Reds telah melepaskan Dominic Solanke ke Bournemouth sementara Divock Origi dan Adam Lallana juga dikaitkan dengan perpindahan pada Januari ini, yang berpotensi menyebabkan Klopp perlu membuat penambahan dalam pasukannya.