Santiago Solari Mahu Dapatkan Bintang United Ini Untuk Perkuatkan Real Madrid!




Pengurus Real Madrid Santiago Solari mendakwa pihaknya akan cuba untuk menandatangani Juan Mata pada jendela perpindahan Januari ini, menurut laporan.
Pengurus baru di Santiago Bernabeu itu dilaporkan mahu dapatkan pemain kegemaran Manchester United ke Madrid bulan depan untuk menambah pengalaman kepada pasukannya.
Satu laporan daripada akhbar Sepanyol El Gol Digital mengatakan bahawa Mata dilihat sebagai pengganti yang ideal untuk Isco di Real Madrid dengan pemain itu terbuka untuk perpindahan keluar.
Mata akan tamat kontrak semasanya pada musim panas akan datang dan dilaporkan pemain tengah Sepanyol itu 'tidak berminat' untuk melanjutkan tempohnya di Old Trafford.
Mengikut artikel Mata secara diam-diam berasa tidak berpuas hati dengan kekurangan masa bermain di bawah Jose Mourinho musim ini dan dapat meneliti pilihannya jika dia ditawarkan bermain di kesebelasan utama dengan kerap.
Solari telah mengalami permulaan yang bercampur-baur dalam kerjayanya sebagai pengurus di Real Madrid dan dilaporkan berusaha untuk memperkuat skuadnya dengan beberapa penambahan yang sesuai di jendela perpindahan musim sejuk ini.
Mengenai berita perpindahan yang lain, Paul Pogba telah diberitahu bahawa dia tidak akan dibenarkan untuk meninggalkan United pada jendela perpindahan Januari ini.
Laporan Mail mengatakan bahawa Pogba telah dimaklumkan oleh hierarki kelab bahawamereka tidak berniat untuk menjualnya meskipun prestasinya yang baru-baru agak buruk.
Mourinho dilaporkan telah bosan dengan karenah Pogba yang enggan mematuhi arahannya tetapi tidak dibenarkan untuk berpisah dengan pemenang Piala Dunia itu pada pertengahan musim ini.