Pasukan Peninjau Bakat United Akui Pihak Kelab Menolak Nasihat Mereka Untuk Dapatkan Matthijs de Light Dan Frankie De Jong!




Manchester United boleh menghindari krisis pertahanan tengah mereka sekarang sekiranya pihak kelab mendengarkan pasukan peninjau yang mencadangkan pelbagai bintang pertahanan masa depan untuk mereka.
Jose Mourinho tidak merahsiakan keinginannya untuk menandatangani pertahanan tengah yang baru pada musim panas yang lalu, sementara dia terpaksa menurunkan Nemanja Matic dan Scott McTominay di posisi pertahanan tengahnya beberapa minggu kebelakangan ini. 
Tetapi kini bekas ketua pengambilan pemain muda United, Derek Langley, mendakwa kelab itu tidak mengendahkan nasihatnya untuk menandatangani pemain muda Ajax, Matthijs de Ligt dan Frenkie de Jong - yang mungkin berpindah pada musim panas akan datang untuk nilai melebihi £ 100 juta.
"Pemain yang mereka tolak? Matthijs de Ligt. HanyaTuhan tahu berapa banyak laporan mengenai Matthijs de Ligt," kata Langley kepada Manchester Evening News. 
"Frenkie de Jong dan semua pemain ini kini menjadi tarikan di seluruh Eropah. Dayot Upamecano, yang kini berada di Red Bull Leipzig, adalah satu lagi pemain.
"Ini adalah salah satu sebab mengapa saya mengadakan pertemuan dengan Ed Woodward dan saya memberitahunya bahawa saya tidak yakin dengan kecekapan orang-orang tertentu di kelab itu. 
"Saya memberitahu Ed Woodward secara terus: 'Jika anda fikir saya akan duduk di sini dan hanya memberitahu anda apa yang anda mahu dengar, saya bukan orang itu kerana saya akan memberitahu anda dengan tepat bagaimana saya melihatnya'.
"Saya fikir ia mungkin merupakan sebahagian daripada kejatuhan saya kerana mengapa tujuh bulan selepas dilantik saya telah dikeluarkan kerana saya tidak akan menunda hal berkaitan dengan memberitahu mereka dengan tepat apa yang saya fikirkan
"Ini adalah salah satu daripada perkara dalam bola sepak - anda datang untuk menerimanya. Manchester United perlu mengucapkan terima kasih kepada saya untuk masa yang saya habiskan di sana dan pemain yang saya dapatkan, tetapi pada akhirnya kita boleh menjadi lebih baik jika orang-orang ini mendengar nasihat. "