Pendapat Maurizio Sarri Tentang Jose Mourinho Dan Jurgen Klopp...




Pengurus Chelsea, Maurizio Sarri memuji pesaingnya, Jose Mourinho, dengan melabelkan pengurus Manchester United itu sebagai seorang yang 'luar biasa'. 
Mourinho sangat marah semasa pertemuan pertama untuk kedua-duanya sepanjang kerjaya mereka awal musim ini apabila salah seorang pembantu Sarri meraikan gol penyamaan di minit terakhir di depan bangku simpanan Manchester United.
Sarri dan pembantunya itu kemudian berjumpa dengan Mourinho di bilik persalinan United selepas perlawanan itu tamat untuk meminta maaf dan pengurus Itali itu mengakui ianya adalah kesalahan yang dilakukan oleh pembantunya.
Kedua mereka berkomunikasi untuk tempoh yang panjang mengenai perlawanan di Stamford Bridge dan Sarri memuji Mourinho sebagai seorang yang 'luar biasa'.
"Mourinho adalah seorang lelaki yang mempunyai kualiti manusia yang luar biasa," kata Sarri. 
"Dia bertindak balas dengan sangat baik pada hari perlawanan di Stamford Bridge ketika kejadian yang melibatkan salah seorang pembantu saya. Di peringkat profesional, ada sedikit yang boleh diperkatakan."
Dalam temuramah lanjut, Sarri juga mendedahkan bahawa dia merasa paling dekat dengan pengurus Liverpool, Jurgen Klopp dari segi falsafah bola sepak. 
"[Jurgen] Klopp adalah yang saya rasa paling dekat dengan saya dari segi falsafah, dan saya fikir pertukaran kami [pada perlawanan seri 1-1 Chelsea menentang Liverpool pada bulan September] membuktikannya," kata Sarri. 
"Pada satu ketika, saya berhadapan dengannya dan saya melihat dia tersenyum sehingga saya datang untuk bertanya kepadanya mengapa. 
"Dia berkata: 'Kerana saya menyukainya, anda?' - 'Saya juga,' saya menjawab. Apabila anda mengalami situasi seperti ini, anda menyedari bahawa anda telah mencapai tahap yang tinggi."