Maurizio Sarri Mahukan Krzysztof Piatek Atau Mauro Icardi Bagi Menggantikan Morata Januari Ini!




Chelsea akan menyokongkan permintaan Maurizio Sarri untuk menandatangani penyerang yang baru pada bulan Januari ini dengan The Blues ingin kekal memberi saingan sengit bagi kejuaraan liga musim ini, menurut laporan.
Pasukan bimbingan Sarri berada di kedudukan ketiga di belakang Manchester City dan Liverpool selepas berjaya mendapatkan satu mata di Stamford Bridge menentang United.
Chelsea nyata mendominasi permainan pada babak pertama, tetapi kekurangan penyerang yang mampu menjaringkan gol menjadi isu dengan Morata terus gagal beraksi cemerlang.
The Daily Mail mendakwa Chelsea bersedia untuk menandatangani penyerang kelas dunia dalam jendela perpindahan musim sejuk nanti, dengan Krzysztof Piatek dan Mauro Icardi berada dalam senarai Sarri. 
Icardi akan menjadi pilihan utama untuk Sarri, tetapi Chelsea faham ia akan menjadi satu tugas yang besar untuk meyakinkan Inter untuk melepaskan kapten mereka di pertengahan musim. 
Inter juga akan meminta bayaran perpindahan yang besar, dan boleh menyebabkan Chelsea perlu mengeluarkan dana sekitar £ 90 juta.
Klausa pelepasan £ 97.5m tidak diaktifkan sehingga musim panas nanti dan Inter berada di tengah-tengah usaha untuk meyakinkan Icardi untuk menandatangani perjanjian yang baru. 
Penyerang baru Genoa, Piatek akan menjadi pilihan kedua dan Chelsea berpendapat mungkin ia lebih mudah daripada usaha untuk meyakinkan Inter untuk menjual Icardi. 
Piatek telah memberi impak yang segera di Itali, berjaya menjaringkan 13 gol dalam sembilan penampilan musim ini.
Keputusan 1-1 menentang Juventus pada hujung minggu lalu adalah kali pertama Piatek tidak menjaringkan sebarang gol untuk Genoa musim ini. 
Pemain berusia 23 tahun itu dinarik minat dari pelbagai kelab utama Eropah termasuklah Bayern Munich yang hanya menjaringkan sembilan gol dalam lapan penampilan liga. 
Genoa menandatangani Piatek pada musim panas lalu dengan hanya £ 3.5 juta, tetapi bersedia untuk membuat keuntungan besar untuk penyerang mereka sekiranya mereka memutuskan untuk menjualnya. 
Napoli bersedia membayar £ 30 juta untuk Piatek, sementara laporan dari Itali mengatakan bahawa Genoa akan meletakkan harga sebanyak £ 40 juta bagi pemain bintang mereka.