Mateo Kovacic Akui Teruja Untuk Bermain Bersama Chelsea Walaupun Meramalkan Permulaan Yang Sukar!




Mateo Kovacic mengatakan dia 'bersemangat' untuk menyertai Chelsea secara pinjaman jangka panjang tetapi meramalkan permulaan yang 'sukar' di England. 
Pemain tengah berusia 24 tahun itu telah melengkapkan perpindahannya dari Inter Milan ke Real Madrid pada tahun 2015 tetapi kekurangan masa bermain di Bernabeu menyebabkan dia terdesak untuk berpindah keluar menjelang kempen 2018/19. 
Kovacic telah menetapkan perpindahan ke Stamford Bridge selepas mengetahui tentang Chelsea berminat mendapatkannya, dengan Maurizio Sarri terdesak untuk membawa masuk lagi pemain tengah selepas berjaya mendapatkan Jorginho.
"Saya sangat gembira dan teruja berada di sini di Chelsea. Ia adalah perasaan yang luar biasa. Saya akan cuba untuk melakukan yang terbaik untuk kelab ini," kata pemain tengah Croatia itu kepada laman web rasmi Chelsea. 
"Ia merupakan liga yang baru untuk saya, permulaannya sentiasa sukar tetapi saya pasti jurulatih dan rakan sepasukan baru saya akan membantu saya dan saya berharap untuk mempunyai musim yang hebat."
Pengarah sukan Kelab Marina Granovskaia percaya Kovacic adalah pemain yang 'sempurna' untuk Sarri untuk perlawanan pembukaan Liga Perdana Chelsea menentang Huddersfield. 
"Kami sangat gembira menerima Mateo ke dalam keluarga Chelsea," katanya. 
"Dia sangat sesuai untuk kami musim ini, gaya permainannya sangat sesuai dengan cara yang Maurizio inginkan dan kami yakin dia akan menjadi aset yang berharga untuk kelab ini."
Kovacic menyertai The Blues selepas perpindahan Thibaut Courtois ke Madrid berjaya disempurnakan dan Julen Lopetegui akan berusaha untuk mencari pengganti bagi pemain Croatia itu sebelum jendela perpindahan ditutup. 
Ditanya mengenai minat Chelsea kepada Kovacic pada awal minggu ini, pengurus Real Madrid itu menjawab: "Ianya benar bahawa Kovacic telah menyatakan keinginannya untuk berpindah.
"Saya mahu dia kekal kerana dia penting bagi kami tetapi benar tidak ada lagi jaminan 100 peratus. 
"Tidak ada perbincangan yang berjaya untuknya lagi. Sekiranya dia pergi, kita perlu mencari pemain lain yang mempunyai kualiti yang sama dan kita juga akan mencari penyelesaiannya."