Ejen Courtois Menggesa Chelsea Untuk Melepaskan Bintang Belgium Itu Ke Real Madrid!




Ejen bintang Chelsea Thibaut Courtois menggesa The Blues untuk menerima tawaran dari Real Madrid selepas mendedahkan pemain Belgium itu telahpun meminta untuk meninggalkan Stamford Bridge. 
Pemain berusia 26 tahun itu telah memasuki tahun terakhir dalam kontrak semasanya bersama Chelsea dan menegaskan bahawa dia akan keluar secara percuma pada musim hadapan sekiranya dia tidak diberi kebenaran untuk berpindah ke Real Madrid.
Courtois telah menetapkan dalam hati beliau untuk kembali ke Sepanyol sejak 12 bulan yang lalu disebabkan anak-anaknya yang kini tinggal di Madrid. 
Maurizio Sarri mengesahkan pada hari Jumaat bahawa dia berharap Courtois akan kekal tetapi ejen pemain Belgium itu telah mendedahkan bahawa dia telah meminta untuk dilepaskan dan memberitahu Chelsea untuk menerima tawaran Madrid.
"Saya telah membaca di mana-mana mengenai Chelsea yang mengatakan bahawa ia terpulang kepada Thibaut, tetapi dia telah menjelaskan kepada kelab bahawa pilihan terbaik untuknya adalah untuk berpindah ke Madrid," kata Christophe Henrotay kepada Matahari. 
"Bagi dia ini satu keputusan yang besar kerana dia mahu berada dekat dengan keluarganya, dan tawaran telahpun dibuat untuk Chelsea menerimanya."
Sarri telah mengatakan sebelum ini bahawa keputusan terpulang kepada Courtois untuk menyerahkan permintaan perpindahan supaya dia dapat memaksa melalui perpindahan itu. 
"Pada masa ini Courtois masih adalah penjaga gol kelab, Chelsea, tetapi saya tidak tahu di masa akan datang. Ia bergantung kepada kelab, "kata Sarri. 
"Saya fikir, ia sebenarnya bergantung pada dirinya sendiri. Tetapi saya berharap Courtois akan menjadi penjaga gol kita."