Unai Emery Bersedia Menjual Tujuh Pemain Ini Untuk Membawa Dua Lagi Pemain Baru Ke Arsenal!




Unai Emery sudah bersedia untuk menjual tujuh pemain Arsenal untuk membiayai dua lagi pemain baru sebelum jendela perpindahan tertutup, menurut laporan. 
The Gunners telah memperkuat pasukan mereka musim panas ini dengan ketibaan Lucas Torreira, Sokratis Papastathopoulos, Bernd Leno, Stephan Lichtsteiner dan Matteo Guendouzi.
Tetapi menurut Goal, Emery berminat untuk mendapatkan dua lagi pemain untuk melengkapkan skuadnya. 
Laporan itu mendakwa bahawa pengurus baru Arsenal itu mengutamakan perpindahan untuk pemain sayap begitu juga mahukan pertahanan kiri yang baru. 
Dan untuk membiayai dua lagi penambahan ini, Arsenal perlu merombah beberapa pemain dalam skuad sedia ada mereka.
Goal mendakwa bahawa Emery adalah terbuka untuk menjual Shkodran Mustafi, Nacho Monreal, Petr Cech, David Ospina, Danny Welbeck, Lucas Perez dan Carl Jenkinson sebelum permulaan musim baru ini.
Mustafi ditandatangani dengan nilai £ 35 juta dua tahun yang lalu tetapi persembahannya tidak begitu konsisten, dengan kedatangan Papastathopoulos dari Borussia Dortmund, ini bermakna tempatnya dalam pasukan itu kini berada dalam bahaya. 
Monreal dikehendaki oleh Real Sociedad dan Goal mendakwa bahawa pemain berusia 32 tahun itu, yang mempunyai kontrak kurang dari 12 bulan dalam kontrak semasanya, bukan lagi sebahagian daripada perancangan Emery.
Ketibaan Leno juga menyebabkan Cech dan Ospina akan mengalami waktu bermain yang terhad di bawah pengurus baru itu.
Ospina telah dilaporkan bersetuju dengan perpindahan ke Besiktas, manakala agen Cech telah menolak kemungkinan untuk dia kembali ke Chelsea. 
Sementara itu, Welbeck telah bergelut dengan beberapa siri kecederaan sejak menyertai kelab itu dari Manchester United dan kini dikehendaki oleh Everton.