Maurizio Sarri Akui Dia Mahukan Batshuayi Kekal Di Stamford Bridge Musim Ini!




Maurizio Sarri memberitahu Michy Batshuayi bahawa dia mempunyai masa depan di Chelsea musim ini, menurut laporan di Perancis. 
Pemain berusia 24 tahun itu telah ditandatangani dari Marseille dengan harga £ 33 juta dua tahun yang lalu tetapi mengalami kesukaran untuk mendapatkan posisi yang tetap di bawah Antonio Conte. 
Batshuayi hanya memulakan tiga perlawanan di Liga Perdana pada musim lalu sebelum dihantar ke Borussia Dortmund secara pinjaman pada jendela perpindahan bulan Januari.
Dan pemain antarabangsa Belgium itu menunjukkan peningkatan bersama kelab Jerman tersebut dengan menjaringkan sembilan gol dalam 14 penampilan sebelum musim cemerlangnya terhenti akibat kecederaan ligamen pada pergelangan kakinya. 
Batshuayi telah dikaitkan dengan perpindahan keluar dari Stamford Bridge musim panas ini, dengan Valencia dilaporkan berminat untuk mendapatkan penyerang muda itu.
Tetapi menurut RMC Sport, Sarri telah mengadakan perbincangan dengan Batshuayi dan telah memberitahu penyerang itu bahawa dia adalah sebahagian daripada perancangannya untuk kempen yang akan datang bersama Chelsea. 
Laporan itu mendakwa bahawa Batshuayi gembira di Chelsea dan tidak akan menolak untuk perpindahan keluar sebelum jendela perpindahan musim panas ini berakhir. 
Batshuayi sudah kembali ke London berikutan cuti selepas kempen Piala Dunia bersama Belgium tetapi dia belum lagi memulakan latihan pra-musim bersama Chelsea.