Dengan Ketibaan Maurizio Sarri, Willian Membuat Keputusan Mengenai Masa Depannya Di Stamford Bridge!




Willian menegaskan bahawa dia mahu meninggalkan Chelsea walaupun pelantikan Maurizio Sarri sebagai ketua jurulatih yang baru di Stamford Bridge. 
Pemain berusia 29 tahun itu telah menjaringkan 44 gol dalam 236 penampilan sejak menyertai Chelsea pada tahun 2013 tetapi dia kelihatannya telah memainkan perlawanan terakhirnya untuk The Blues.
Terdapat harapan bagi pasukan Chelsea bahawa Willian akan tergoda untuk terus kekal di kelab itu selepas pemecatan Conte tetapi, menurut The Sun, pemain Brazil itu tidak berubah mengubah fikirannya.
Manchester United dan Barcelona berminat dengan Willian dan mendakwa penyerang itu telah mengadakan perbincangan mengenai perpindahan yang berpotensi ke Camp Nou dengan Philippe Coutinho semasa di Piala Dunia. 
Willian terdesak untuk beraksi di pertandingan Liga Juara-Juara pada musim depan yang mana kedua-dua pasukan United dan Barca dapat memberikannya peluang itu.
Jose Mourinho telah menambah Fred ke dalam skuad United dan membuat pengakuan pada bulan April yang lalu bahawa dia suka bekerja dengan pemain Brazil. 
"Saya bekerja dengan pemain Brazil dalam setiap pasukan yang saya kendalikan, dan saya sangat menikmati," katanya. 
"Siapa tahu kita bakal mempunyai pemain Brazil dalam skuad kita pada tahun depan."
Chelsea juga menghadapi prospek kehilangan Eden Hazard dan Thibaut Courtois pada musim panas ini tetapi Sarri berharap bahawa kelab itu akan dapat mengekalkan pemain terbaik mereka. 
"Jelas kami sentiasa mahu mengekalkan pemain terkuat kami," kata Sarri pada sidang akhbar pembukaannya, pada hari Rabu. 
"Inilah yang diinginkan oleh mana-mana pengurus dan ini adalah apa yang ingin dilakukan oleh mana-mana kelab tetapi akhirnya kita perlu melihat bagaimana pasaran berjalan dalam beberapa hari akan datang.
"Saya harus menjelaskan bahawa saya merasakan saya adalah lebih cenderung kepada pengurus di atas padang berbanding seorang pengurus secara umum. 
"Saya fikir saya adalah salah satu daripada beberapa pengurus yang bosan dengan pasaran perpindahan. Saya tidak mahu bercakap mengenainya dan saya tidak berminat dengannya. 
"Tugas kami sebagai pengurus adalah untuk mengembangkan pemain kami."