Chelsea Dan Manchester United Bersaing Untuk Dapatkan Thiago Dari Bayern Munich!




Chelsea dan Manchester United telah berbincang dengan Bayern Munich mengenai keadaan pemain tengah Sepanyol, Thiago bagi jendela perpindahan musim panas ini. 
Gergasi Bundesliga itu dipercayai terbuka untuk menjual pemain berusia 27 tahun itu ketika pengurus baru Niko Kovac mahu membuat rombakan dalam skuadnya menjelang musim pertamanya bersama kelab tersebut.
Pemain tengah itu hampir menyertai Manchester United pada tahun 2013 dari Barcelona tetapi Pep Guardiola, ketika berada di Bayern, campur tangan untuk membawa Thiago ke Jerman di mana dia telah bermain di bawah pengurus Sepanyol itu untuk kali kedua. 
Manchester City juga telah mengawasi Thiago sejak 12 bulan lalu tetapi ESPN mendakwa United dan Chelsea sedang berlumba untuk mendapatkannya.
Munich berminat untuk menjual beberapa orang pemain mereka pada musim panas ini dan dengan terdapat sembilan orang pemain tengah dalam skuadnya, Kovac akan bersedia untuk kehilangan Thiago. 
Bintang Sepanyol itu telah bergelut dengan kecederaan sejak berpindah ke Allianz Arena tetapi masih diakui sebagai pemain tengah paling berbakat secara di planet ini dan dapat menghasilkan jumlah bayaran sekitar £ 50 juta.
Kedua-dua Chelsea dan United menghabiskan dana yang besar untuk pemain tengah baru pada musim panas ini dengan ketibaan Jorginho di Stamford Bridge dengan nilai £ 52 juta dan Fred yang bergabung dengan The Red Devils sekitar £ 47 juta. 
Walau bagaimanapun, kelab gergasi Liga Perdana Inggeris itu bakal menghadapi persaingan untuk mendapatkan Thiago dari bekas kelabnya Barcelona, yang juga dipercayai berminat untuk membawanya kembali ke Nou Camp.