Chelsea Berminat Untuk Dapatkan Joe Hart Sebagai Pengganti Bagi Thibaut Courtois!




Chelsea sedang mengintai perpindahan mengejut untuk bekas bintang Manchester City yang Joe Hart sebagai pengganti untuk Thibaut Courtois yang semakin hampir berpindah ke Real Madrid. 
Courtois mempunyai satu tahun lagi dalam kontrak semasanya di Stamford Bridge dan setakat ini terbukti tidak mahu menandatangani sebarang kontrak lanjutan.
Real Madrid sangat yakin akan melengkapkan perpindahan bernilau £ 35 juta untuk bintang Belgium itu dalam tempoh sepuluh hari akan datang dan penjaga gol no.1 mereka Keylor Navas memberi bayangan tentang perpindahan keluar pada hari jumaat.
Chelsea berminat untuk menandatangani Alisson Becker tetapi pemain Brazil itu lebih memilih untuk menyertai Liverpool dan pilihan kini semakin singkat.
Bintang Leicester City Kasper Schmeichel juga sedang dalam pertimbangan tetapi laporan Sun mendakwa Hart kini menjadi pilihan pertama bagi pasukan Chelsea. 
Pemain antarabangsa England itu telah mengalami kejatuhan dalam kerjayanya dalam tempoh dua tahun terakhir ini dan telahpun menghabiskan dua musim sebelum ini secara pinjaman di Torino dan West Ham.
Pep Guardiola menandatangani Claudio Bravo untuk menggantikan Hart pada tahun pertamanya di kelab itu dan kemudian mempersetujui perpindahan rekod termahal pada ketika itu untuk Ederson pada 12 bulan yang lalu yang menolak Hart lebih hampir untuk meninggalkan kelab tersebut.
Pemain berusia 31 tahun itu tidak tersenarai dalam skuad Piala Dunia bersama England dan hanya berbaki 12 bulan dalam kontrak semasanya bersama City, di mana dia memperoleh gaji sekitar £ 100,000 seminggu. 
City sangat terdesak mengurangkan kos bayaran gaji yang tinggi bagi penjaga gol itu dan akan mempertimbangkan bayaran sebanyak £ 5 juta untuk penjaga gol itu.