Pep Guardiola Tampil Membalas Kritikan Mourinho Terhadap Pasukannya Selepas Tewas Dalam Manchester Derby...




Pep Guardiola membalas kritikan Jose Mourinho selepas pengurus Manchester United itu menuduh pasukannya City suka melakukan 'diving' dan hanya 'bertuah' dalam perlawanan Manchester Derby.
Man City meraih kemenangan ke-14 di Old Trafford pada hari ini hasil sumbangan gol dari David Silva dan Nicolas Otamendi untuk membolehkan City memperoleh tiga mata penuh. 
Mourinho mengatakan bahawa pemain City cenderung untuk melakukan 'diving' sebelum pertembungan kedua-dua pasukan tersebut dan mengatakan bahawa Ander Herrera ditolak adalah 'penalti yang jelas' selepas asakan dari Otamendi yang menyaksikan United tewas.
Dan ditanya mengenai komen Mourinho, Guardiola memberitahu Sky Sports: 'Musim lalu ia adalah sama - kami menang di sini dan itu adalah disebabkan pengadil. Hari ini juga. 
'Semalam dia bercakap mengenai pengadil. Kami adalah pasukan yang jujur. Kami mempunyai 75% penguasaan bola, yang bermakna kami mahu bermain. Kami datang ke sini dan melakukan itu.'
Membela pasukannya selepas dituduh melakukan 'diving', Guardiola menambah: 'Tidak benar bahawa pemain saya jatuh dengan mudah. Itu bukanlah satu hujah yang saya percaya. '
City memecah kebuntuan pada minit ke-43 menerusi jaringan David Silva tetapi Marcus Rashford berjaya menjaringkan gol penyamaan sebelum separuh masa untuk memastikan skor kekal sebelum babak pertama dimulakan. 
Sepuluh minit selepas babak kedua dimulakan, Otamendi menemui ruang di dalam kotak dan menjaringkan gol kemenangan untuk City menjadikan perbezaan mata sebanyak 11 mata dalam kedudukan di Liga Perdana.
'Keperibadian untuk bermain di sini adalah apa yang saya mahukan. Kita boleh bermain seperti ini di England. Orang berkata kami tidak dapat bermain seperti yang kami lakukan di Barcelona di England tetapi ia mungkin dan kami melakukannya, "kata Guardiola. 
'Saya tahu musim lalu. saya sentiasa percaya bahawa kami boleh melakukannya. Semua orang boleh bermain bagaimana mereka mahu, itulah sebabnya bola sepak sangat menarik. Saya gembira untuk pergi ke Stamford Bridge dan Old Trafford dan mengalahkan mereka dengan cara ini.
'Bola sepak adalah luar biasa. Kami bercakap tentang bagaimana untuk bermain menentang United tetapi tidak pernah mengecualikannya, dan kemudian kami menjaringkan dua gol. Bola sepak tidak dapat diramal. 
"Kemenangan ini memberi makna yang besar kepada kami serta memberi keyakinan tentang cara kami bermain tetapi dalam tempoh tiga hari kami akan pergi ke Swansea pada musim sejuk. Kita akan menghadapi banyak kesukaran. Pada bulan Disember ia mustahil untuk menjadi juara tetapi ia baik untuk kita. '