Perbandingan Siapa Pemain Terbaik Antara Messi, Ronaldo dan Neymar Menurut Pandangan Dani Alves...




Pemain Brazil itu berkata dia tidak pernah menentang lawan yang lebih sukar daripada bintang Portugal, tetapi menyatakan bahawa bekas rakan sepasukannya di Barcelona ladalah pemain yang lebih baik.
Dani Alves mengakui bahawa Cristiano Ronaldo adalah lawan yang paling sukar yang pernah dia hadapi dalam kariernya, tetapi mengekalkan Lionel Messi dan Neymar adalah lebih unggul.
Pemain pertahanan kanan Brazil itu telah menentang bintang Real Madrid beberapa kali dalam kariernya semasa dia berada di Barcelona dan Juventus, yang terakhir dalam final Liga Juara-Juara musim lalu.
Bagaimanapun, pemain berusia 34 tahun itu telah menghabiskan lapan musim sebagai rakan sepasukan bersama pemenang Ballon d'Or lima kali iaitu Messi di Sepanyol, dan percaya bintang Argentina itu adalah yang paling terbaik yang pernah muncul,  turut menyebut rakan senegaranya dan rakan barunya di Paris Saint-Germain iaitu Neymar.
Alves menamakan Ronaldo apabila ditanya oleh FIFA TV tentang lawan paling sukar pernah dihadapi oleh pemain tersebut, tetapi menambah: "Saya katakan Messi [adalah yang terbaik sepanjang masa] kerana saya telah melihatnya bermain.
"Daripada pemain hebat yang lain, saya telah mendengar apa yang orang katakan mengenai mereka, tetapi saya tidak dapat mengesahkannya kerana saya tidak pernah melihatnya.
"Saya memilih Messi di sebelah Neymar, mereka adalah yang paling menakjubkan yang pernah saya lihat."
Sementara itu, bekas pemain pertahanan Barca itu memilih, Pep Guardiola sebagai jurulatih No.1, walaupun melepaskan peluang untuk menyertai Manchester City pada musim panas ini dan sebaliknya memilih PSG.
Dan rakan sepasukannya di Brazil dan pemain pertahanan kiri Atletico Madrid Filipe Luis dinamakan oleh Alves sebagai pemain pertahanan terbaik yang pernah dihadapinya.