Duo Hoffenheim Mengatakan Mereka Tidak Takut Untuk Datang Ke Anfield Dan Ingin Mencipta Sejarah Sendiri...




The Reds akan menentang lawan mereka dari Bundesliga di Merseyside dalam perlawanan pusingan kedua kelayakan Liga Juara-Juara yang bagi penting mereka.
Setelah berjaya menjaringkan dua gol di tempat lawan untuk kemenangan 2-1 di Rhein-Neckar-Arena pada perlawanan pertama minggu lalu, pasukan Jurgen Klopp akan menjadi pasukan pilihan untuk layak.
Tetapi untuk Demirbay, yang akan menjadi salah seorang pemain utama dalam pasukan bimbingan Julian Nagelsmann di Anfield, Hoffenheim mempunyai keselesan untuk "terus hidup" dan maju ke peringkat kumpulan Liga Juara-juara Eropah.
"Kami pasti akan menunjukkan permainan bola sepak yang lebih baik. Kita akan melihat pada akhirnya sama ada ia mencukupi, "kata pemain midfielder Bild kepada Jerman.
"Anda harus mengatakan secara jujur bahawa ini adalah pasukan yang baik. Tetapi kami juga merupakan pasukan yang baik.
"Kami bukan Liverpool tetapi kami boleh pergi ke sana dengan kualiti kami sendiri dan bermain sepenuhnya dengan selesa.
"Kami cukup baik untuk bertahan di sana dan menjaringkan sekurang-kurangnya dua gol."
Dan Vogt, bercakap dalam laman web rasmi Bundesliga, menyuarakan kepercayaannya bahawa Hoffenheim boleh menjaringkan dua gol walaupun di tempat lawan.
"Kami menunjukkan persembahan yang baik melawan Bremen [Sabtu] dan menentang Liverpool pada perlawanan pertama. Saya tidak syak lagi bahawa kita boleh menjaringkan dua gol di Anfield, "katanya.
"Kami akan berjuang habis-habisan dalam perlawanan ini dan memberikan semua yang kami ada, kerana kami masih mempunyai peluang untuk mencapai peringkat kumpulan."
Memandangkan The Reds telah datang ke Sinsheim dan pulang sebagai pemenang, pihak Klopp sepatutnya mempunyai kelebihan di hadapan Kop pada hari Rabu ini.
Jika Hoffenheim menang 1-0 pada malam itu, sebagai contoh, Liverpool masih akan maju melalui kelebihan gol ditempat lawan.
Tetapi Demirbay percaya bahawa suasana di dalam Anfield pada malam Eropah yang besar itu turut memberikan Hoffenheim rangsangan juga, kerana mereka bersaing untuk ke Liga Juara-Juara buat kali pertama.
"Ia boleh memberi kita tekanan untuk berusaha kerana tidak ada suasana seperti di Anfield," katanya.
"Saya tidak teragak-agak. Sebaliknya, saya mendapati ia luar biasa apabila terdapat perasaan seperti itu di dalam sebuah stadium. Ia benar-benar memberi inspirasi.
"Kami mahu memenangi perlawanan ini tetapi yang menjadi tarikan tambahan adalah untuk menulis kejayaan kami sendiri. Ia adalah masa yang baik untuk menulis sejarah. "
Berikutan kemenangan 1-0 hari Sabtu di tempat sendiri menentang Crystal Palace, The Reds berada dalam keadaan yang baik serta bersedia untuk mengalu-alukan kedatangan Nagelsmann dan skuadnya ke Merseyside.
Tetapi mereka tidak boleh terlalu berpuas hati, kerana mereka akan menentang Hoffenheim, pasukan yang terdesak untuk memperoleh kemenangan mereka.