Cristiano Ronaldo Mengenai Penolakan Rayuan Ban: "Ketidakadilan Tidak Akan Membuatkan Saya Jatuh"




Rayuan Real Madrid untuk mengurangkan pergantungan lima perlawanan Cristiano Ronaldo ditolak oleh pihak pengadilan kerajaan Sepanyol pada hari Selasa.
Ronaldo digantung selepas menolak pengadil Ricardo De Burgos Bengoetxea selepas ditunjukkan kad kuning kedua di penghujung perlawanan pusingan pertama Piala Super Sepanyol.
Madrid sudah mempunyai rayuan awal yang ditolak oleh persekutuan bola sepak Sepanyol (RFEF), ketika pergantungannya maka dia akan terlepas kedua-dua pusingan Piala Super, dan rayuan baru kepada 'Tribunal Administrativo del Deporte' untuk menghadkan larangan bermain kepada empat perlawanan kini Juga telah ditolak.
Tidak ada lagi jalan lain di Sepanyol untuk Real Madrid membuat rayuan.
Ronaldo telah memanggil hukuman itu "Terlebih dan tidak masuk akal" dan "penganiayaan," serta pemain superstar itu sekali lagi mengeluarkan status di media sosial pada hari selasa selepas rayuannya yang terkini gagal. 
"Satu lagi keputusan tidak dapat difahami," tulisnya di Twitter. "Ketidakadilan yang tidak akan membuat saya jatuh, dan seperti biasa saya akan kembali lebih kuat, terima kasih kepada mereka yang telah menyokong saya."
Ronaldo sudah terlepas permainan La Liga Madrid yang pertama menentang Deportivo La Coruna hujung minggu lalu, dan kini sudah bersedia untuk duduk melihat tiga perlawanan seterusnya menentang Valencia, Levante dan Real Sociedad.
Dia boleh kembali menentang Real Betis pada 20 September.
Ronaldo didapati bersalah melanggar Perkara 96 Kanun Tatatertib, yang berkaitan dengan menggunakan "kekerasan ringan" terhadap pegawai, termasuk merebut, menolak atau menggoncang. Dia juga didenda € 3,805, dengan Real didenda € 1,750.
Walaupun kod tatatertib RFEF jelas menyatakan bahawa mana-mana tolakan sedikit pada pegawai perlawanan secara automatik membawa pergantungan antara empat dan 12 perlawanan, jurulatih Zinedine Zidane berkata minggu lalu bahawa "lima perlawanan untuk apa yang berlaku adalah banyak."
Peminat dan penganalisis juga menyatakan kekecewaannya, mendakwa bahawa kad kuning kedua Ronaldo tidak sepatutnya dilayangkan kerana sememangnya terdapat sentuhan dengan pemain pertahanan Barcelona Samuel Umtiti ketika ia jatuh ke tanah.
Ia adalah kad merah keenam dari Ronaldo selama lapan tahun di Madrid, dan dalam kes-kes sebelumnya, kelab sering kali berusaha dalam proses rayuan sejauh mungkin.