Ivan Rakitic Menjadi Bintang Seterusnya Menolak Perpindahan Ke Manchester United!




Ivan Rakitic menegaskan bahawa dia tidak bercadang untuk meninggalkan Barcelona pada musim panas ini di tengah laporan mengaitkan Manchester United cuba menandatangani pemain tengah tersebut. 
United difahamkan berminat untuk mendapatkan Rakitic, dengan Barcelona menuntut £ 48 juta untuk bintang Croatia itu - Inter juga dikatakan berminat. 
Walau bagaimanapun, Rakitic kini telah menolak semua khabar angin itu, dengan mengatakan bahawa dia gembira berada di Barcelona. 
"Saya tidak boleh menjelaskannya [khabar angin perpindahan keluar]. Saya sangat menghormati pasukan yang lain. Inter adalah pasukan yang hebat dan kami bermain menentang mereka pada tahun ini, "katanya kepada Mundo Deportivo.
"Saya mempunyai rakan sepasukan di sana dan saya menghormati mereka tetapi satu perkara tidak mampu untuk mengambil yang lain. 
"Saya berada di mana saya mahu dan jika mereka berfikir tentang saya, ia adalah kerana saya melakukan perkara dengam baik, tetapi saya gembira di Barca, keluarga saya dan anak gadis saya juga gembira. Saya tidak mempunyai pemikiran yang lain. 
"Ini adalah situasi yang bukan dicipta oleh saya. Saya mempunyai tiga tahun lagi dalam kontrak semasa saya dan ini adalah tempat yang saya mahu berada, di mana saya rasa gembira.
"Saya melakukan perkara yang sangat baik di sini dan saya tidak mempunyai pemikiran lain. Saya dapat memahami khabar angin ini dan semua orang mempunyai pendapat mereka. Saya menghormatinya tetapi saya tidak pernah berfikir untuk pergi.
"Dengan rasa hormat terhadap semua pasukan [yang dikaitkan dengan perpindahan untuk dirinya]. Jika perkara seperti ini datang, ia akan membakar saya dengan rasa kebanggaan kerana saya melakukannya dengan betul, tidak lebih. "
Rakitic seterusnya menolak spekulasi perpindahan adalah berkait rapat dengan pembelian bintang Ajax Frenkie de Jong yang telah ditandatangani sebagai penggantinya. 
"Saya gembira mereka menandatangani dia [De Jong]," tegasnya.
"Pertama sekali terdapat pemain muda yang bermain dengan sangat baik dan saya gembira melihat kelab ini terus diperkuat. Setiap pemain yang baik boleh datang, dengan rasa gembira. 
"Tetapi semua orang ada tempat mereka," katanya. "Dia tiba tetapi saya yakin bahawa dia tidak akan tiba untuk kedudukan saya, posisi saya telah dipenuhi.
"Saya mengharapkan dia berjaya dan saya menghormatinya seratus peratus. 
"Selain itu, dia bermain di posisi lain yang bukan milik saya, jadi saya tidak faham kenapa mereka mengaitkannya dengan saya. 
"Saya gembira dia datang. Saya berharap dia mempunyai pagi yang baik sekarang dengan dia kini berada di Barcelona, yang mana dia akan nikmatinya dan dialu-alukan."