Arsenal Menerima Tawaran Untuk Menandatangani Denis Suarez Dari Barcelona!




Arsenal telah ditawarkan peluang untuk menandatangani Denis Suarez pada Januari ini, menurut laporan. 
Pemain tengah Barcelona itu adalah subjek spekulasi perpindahan keluar pada bulan ini, dengan Chelsea dan Arsenal dikatakan di antara kelab yang bersaing bagi mendapatkannya.
Suarez dipercayai mahu kekal berada Barcelona walaupun tidak digunakan dalam kesebelasan utama oleh jurulatih Ernesto Valverde.
Pemain berusia 24 tahun itu telah bermain hanya lapan minit dalam saingan La Liga musim ini dan Barcelona kini bersedia untuk melepaskan Suarez. 
Wakil Suarez telah diberitahu oleh kelab Sepanyol itu bahawa dia bebas untuk meninggalkan kelab pada bulan Januari atau musim panas akan datang. 
Dan The Independent melaporkan bahawa Arsenal adalah salah satu daripada beberapa kelab yang telah ditawarkan Suarez.
Unai Emery sudah mengenali Suarez dengan baik, setelah bermain di bawah pengurus Arsenal itu selama dua musim ketika di Sevilla. 
Barcelona begitu berminat untuk melepaskan Suarez, mereka sanggup menerima bayaran perpindahan sebanyak £ 14 juta untuk pemain tengah itu.
Beberapa kelab Liga Perdana turun berminat dengan tawaran yang murah itu, tetapi Arsenal sedang mempertimbangkan untuk mengambil kesempatan untuk menyempurnakan perpindahan tersebut.
Arsenal memerlukan pengganti bagi Aaron Ramsey yang akan meninggalkan kelab itu sama ada pada Januari atau musim panas akan datang apabila kontraknya tamat. 
Emery boleh mengeluarkan potensi terbaik dalam Suarez selepas membantu dia berkembang di Sevilla.
Prestasi Suarez di Sevilla telah membantunya untuk memenangi perpindahan ke Valencia, sebelum Barcelona akhirnya mengaktifkan semula klausa beli balik. 
Barcelona tidak akan memasukkan satu lagi klausa beli balik kali ini, dan sebaliknya mahu pemotongan bayaran bagi perpindahan di masa hadapan, sekiranya kelab baru Suarez memilih untuk menjualnya. 
Arsenal dan Chelsea dijangka mahu mengukuhkan pasukan mereka pada Januari ini. Chelsea sedang memburu penyerang yang baru, sementara Emery mungkin menegaskan pasukannya untuk menandatangani pemain pertahanan tengah dan bahagian serangan selepas banyak kecederaan di kedua-dua posisi itu untuk The Gunners.