Manchester City Mahukan Sanchez dan Sterling Sebagai Pertukaran? Ini Reaksi Sterling Tentang Isu Tersebut...




Bintang Manchester City, Raheem Sterling telah membuka mulut mengenai khabar angin yang mengaitkannya dengan perpindahan sensasi ke Arsenal di jendela perpindahan musim panas.
Dengan Pep Guardiola berkeinginan untuk membawa Alexis Sanchez ke Etihad menjelang kempen 2017/18, The Gunners mahukan Sterling dalam sebarang perjanjian yang berpotensi, tetapi persetujuan mengenai perbincangan itu tidak pernah menjadi kenyataan. 
Pemain sayap England berusia 22 tahun itu menegaskan bahawa dia 'tidak berfikir walaupun satu minit' tentang perpindahan ke Emirates dan melihat masa depannya yang panjang di City di bawah bimbingan Guardiola. 
Ditanya mengenai desas-desus tersebut, Sterling berkata: 'Saya tidak perlu bercakap dengannya [Pep] kerana saya sudahpun bercakap dengannya pada musim panas yang lalu mengenai pra-musim.
'Saya tidak mempunyai apa-apa pemikiran negatif atau apa-apa yang buruk tentangnya. Saya baru bangun satu hari dengan England, melihatnya, dan tidak percaya satu perkataanpun mengenainya. Sehinggalah saya mendengar sesuatu dari pengurus ... maka saya akan mempercayainya. 
'Ia bukan sesuatu yang saya bimbang kerana Pep adalah lelaki yang jujur dan dia akan bercakap dengan saya sebelum itu. 
'Saya tidak perlu risau dan saya tidak memikirkannya - walaupun satu minit.'
Ditanya adakah dia melihat masa depannya yang lama bersama City, Sterling membalas: 'Ya. Saya telah menandatangani kontrak lima tahun di sini.
'Saya masih mempunyai dua tahun setengah lagi. Saya melihat diri saya di sini, bermain bola sepak di sini di bawah pengurus yang hebat dan dengan pasukan yang hebat. '