Neymar Mencapai Persetujuan Untuk Kembali Ke Barcelona Dengan Tawaran Kontrak 5 Tahun!




Neymar telah bersetuju dengan kontrak lima tahun bersama Barcelona, menurut laporan di Sepanyol. 
Pemain antarabangsa Brazil itu terdesak untuk meninggalkan Paris Saint-Germain pada musim panas ini dan dilaporkan telah memberitahu presiden kelab Perancis Nasser Al-Khelaifi bahawa dia mahu kembali ke Barcelona. 
Menurut Sport, Neymar secara lisan telah menerima tawaran Barcelona 'tanpa rasa ragu-ragu' kerana dia menyedari bayaran perpindahan yang tinggi perlu dikeluarkan Barcelona untuk menandatanganinya semula dari PSG. 
Laporan itu mendakwa bahawa pemain berusia 27 tahun itu telah bersetuju dengan kontrak yang menyaksikan gaji bintang PSG itu akan berkurang secara drastik.
Neymar kini memperoleh € 36.8 juta (£ 32.8 juta) dalam satu musim bersama PSG tetapi angka itu akan berkurangan kepada € 24 juta (£ 21.4 juta) setahun jika dia kembali menyertai Barcelona. 
Ia juga mendakwa bahawa Neymar tidak menolak kemungkinan mengenai perpindahan ke Real Madrid - tetapi hanya jika dia diberitahu bahawa tiada peluang untuk kembali ke Barcelona pada musim panas ini.
Awal minggu ini, laporan mendakwa bahawa Manchester United telah menawarkan peluang untuk menandatangani Neymar sebagai pertukaran untuk Paul Pogba. 
Tetapi United menolak tawaran PSG itu kerana kos menandatangani Neymar adalah terlalu tinggi, ditambah dengan naib pengerusi eksekutif kelab itu, Ed Woodward yang berminat untuk mengekalkan Pogba di Old Trafford.