Lucas Torreira Mahukan Perpindahan Ke AC Milan!




Lucas Torreira memberitahu Arsenal bahawa dia mahu pergi selepas kelab itu menerima tawaran pembukaan dari AC Milan, menurut laporan di Itali. 
AC Milan dilaporkan telah membuat tawaran pinjaman selama dua tahun untuk pemain berusia 23 tahun itu dengan bayaran € 8 juta (£ 7 juta) dan termasuk pilihan untuk membeli secara tetap dengan harga € 38 juta (£ 34 juta) yang akan dibayar dalam satu ansuran.
Arsenal, yang hanya mempunyai dana sebanyak £ 40 juta untuk dibelanjakan pada musim panas ini, difahamkan terbuka untuk menjual bintang Uruguay itu, yang dibeli dengan harga £ 26.5 juta dari Sampdoria pada musim panas yang lalu. 
Menurut Sportitalia, Torreira memberitahu pihak hierarki Arsenal bahawa dia tidak gembira berada di England dan mahu kembali ke Serie A bersama AC Milan.
Torreira adalah salah satu sasaran utama AC Milan pada jendela perpindahan musim panas ini dengan dia dikehendaki oleh pengurus baru mereka Marco Giampaolo, yang bekerjasama dengan pemain tengah itu sebelum ini di Sampdoria. 
Awal bulan ini, Torreira menyatakan bahawa dia bergelut untuk menyesuaikan diri dengan kehidupan di England dan memberi bayangan bahawa dia akan terbuka untuk kembali ke Serie A. 
"Saya fikir ia adalah lebih baik di Itali. England adalah dunia yang sangat berbeza, sebuah negara yang sangat besar," kata Torreira.
"Halangan bahasa telah membebankan saya, untuk dapat berkomunikasi dengan rakan-rakan saya dan orang ramai. Ia sangat sukar apabila anda tidak boleh berdialog. 
"Begitu juga iklimnya. Anda keluar pada waktu pagi dan ia adalah berawan, anda tiba lewat ke rumah anda dan ianya berawan. 
"Ianya adalah sedikit pelik, matahari, lebih banyak daripada kita yang berada di sini dan kita sudah terbiasa untuk berada dekat dengan matahari. Tetapi dengan tahun-tahun yang akan berlalu, saya akan menyesuaikan diri."