Crystal Palace Membuat Tawaran Sebanyak £ 8 juta Untuk Dapatkan Simon Mignolet!




Crystal Palace adalah salah satu kelab yang mempertimbangkan perpindahan untuk penjaga gol Liverpool Simon Mignolet yang bernilai £ 8 juta pada musim panas ini, menurut Standard Evening. 
Pemain berusia 31 tahun itu berminat untuk meninggalkan Anfield selepas hanya membuat dua penampilan dalam semua pertandingan pada musim lalu berikutan ketibaan Alisson dengan nilai perpindahan sebanyak £ 67 juta dari AS Roma.
Alisson menikmati kempen sulungnya yang luar biasa dalam bola sepak Inggeris, berjaya memenangi sarung tangan emas Liga Perdana Inggeris dan memainkan peranan penting dalam kejayaan Liverpool memenangi Liga Juara-juara.
Dengan itu, peluang Mignolet untuk bermain dengan lebih kerap di bawah Jurgen Klopp nampaknya semakin pudar dan sekaligus menyebabkan pelbagai spekulasi yang mengaitkan pemain antarabangsa Belgium itu dengan perpindahan ke tempat lain.
Menurut laporan Standard, Brighton bersama-sama dengan kelab-kelab dari Jerman dan Perancis kesemuanya sedang memantau keadaan Mignolet dengan teliti tetapi Palace dapat berada di kedudukan hadapan untuk mendapatkannya. 
Roy Hodgson baru sahaja menandatangani penjaga gol Sepanyol Vicente Guaita dari Getafe musim lalu dan walaupun dia tampil mengagumkan selepas menyingkirkan Wayne Hennessey dari pasukan utama, bekas pengurus England dan Liverpool itu berminat untuk menguatkan lagi pilihannya.
Mignolet menyertai Liverpool dengan perpindahan bernilai £ 9 juta dari Sunderland pada tahun 2013 dan menjadi penjaga gol No.1 sepanjang tempoh enam tahun di Merseyside, membuat sebanyak 204 penampilan secara keseluruhan.
Walau bagaimanapun, dia kehilangan tempatnya kepada Loris Karius pada pertengahan musim 2017-18 sebelum bertindak sebagai pilihan kedua kepada Alisson musim ini. 
Sekiranya Mignolet benar-benar dijual pada musim panas ini, mereka perlu menjadi penjaga gol gantian dengan Alex McCarthy dari Southampton dan Neil Etheridge dari Cardiff City adalah antara calon yang sedang dipertimbangkan.