Chris Hughton Memuji Hasil Kerja Klopp Bersama Liverpool Dan Yakin Mereka Pasukan Pilihan Juarai Liga Musim Ini!




Pengurus Brighton, Chris Hughton percaya Liverpool perlu dianggap sebagai pilihan untuk merangkul kejuaraan Liga Perdana Inggeris musim ini.
The Seagulls akan menerima kunjungan pasukan Jurgen Klopp di Stadium Amex pada hari Sabtu ini dengan The Reds, yang berkelebihan empat mata di puncak liga, ingin kembali mendapatkan rentak kemenangan selepas kekalahan liga pertama mereka musim ini kepada Manchester City.
"Pada masa ini, saya fikir mereka adalah pasukan pilihan hanya kerana perbezaan mata, dan saya fikir mereka beraksi dengan cemerlang," kata Hughton.
"Tetapi anda pasti tidak boleh melupakan satu pasukan iaitu Manchester City yang telah menjadi pasukan terbaik sepanjang beberapa musim lalu dan boleh dikatakan memainkan bola sepak yang terbaik.
"Saya fikir Liverpool adalah pilihan tetapi saya tidak dapat memberitahu anda siapa yang akan menang. Dan pastinya, saya tidak akan meletakkan wang di atasnya. "
Hughton juga memberi pujian penuh atas peranan Klopp dalam mengubah Liverpool menjadi pasukan pesaing kejuaraan liga.
"Dia sangat luar biasa untuk permainan di sini," katanya.
"Apabila anda melihat pasukan teratas, kami telah mengalaminya di tempat sendiri dan di tempat lawan, mereka adalah pasukan teratas bukan sahaja kerana mereka mempunyai pemain terbaik tetapi juga apabila anda melihat bagaimana mereka bermain.
"Ada pemain yang anda mungkin tidak dapat melihat sebagai pemain yang bekerja keras untuk penguasaan bola tetapi apabila anda melihat bagaimana pasukan mereka bermain tanpa bola untuk mendapatkannya kembali dan dengan kualiti yang mereka tunjukkan, ia adalah dirancang oleh pengurus dan kehendak dari pengurus itu.
"Musim ini menunjukkan betapa hebatnya pekerjaan yang telah dilakukannya. Beliau telah membuat keputusan yang baik pada musim ini. (Virgil) van Dijk boleh dikatakan pembelian terbaik musim ini, penjaga gol yang masuk juga adalah luar biasa dan mereka lebih bersedia daripada pasukan lain dengan kualiti yang mereka miliki. "
Brighton hanya tewas 1-0 di Anfield pada Ogos yang lalu dan pasukan di pertengahan liga itu akn turun untuk aksi pada hujung minggu ini dengan penuh keyakinan selepas mengharungi empat perlawanan tanpa kalah.
"Itu adalah persembahan yang tidak menghasilkan keputusan yang baik tetapi kami sangat hampir," tambah Hughton.
"Kami pasti akan berada di tahap yang hampir dengan itu untuk berfikir tentang mendapatkan sesuatu pada hari Sabtu ini.
"Anda harus mempunyai strategi pertahanan, saya tidak fikir ada pasukan yang bermain menentang mereka yang mampu masuk ke dalam permainan tanpa perkara itu, bahkan Manchester City, yang merupakan permainan yang hebat.
"Anda juga perlu mempunyai strategi untuk keluar dan terus memegang bola. Kami perlu mempunyai tempoh dalam bola - lebih lama dan lebih kerap mereka mempunyai bola, apa yang telah mereka tunjukkan adalah mereka akan memecahkan pertahanan anda dengan kualiti yang mereka miliki. "
Pemain pertahanan kiri Bernardo (hamstring) dan pemain sayap Jose Izquierdo (lutut) akan terlepas aksi di Brighton. Penjaga gol Mathew Ryan dan pemain sayap Alireza Jahanbakhsh kedua-duanya berada di Piala Asia.