Maurizio Sarri Jelaskan Mengapa Morata Tidak Diturunkan Menentang BATE Borisov!




Maurizio Sarri mengesahkan bahawa Alvaro Morata akan direhatkan untuk pertembungan Liga Europa Chelsea menentang BATE Borisov. 
Morata mempunyai permulaan yang sukar untuk musim ini di bawah pengurus baru Maurizio Sarri tetapi penyerang berusia 26 tahun itu telah tampil cemerlang sejak ketidakhadiran Eden Hazard, berjaya menjaringkan lima gol dalam tujuh penampilannya yang terakhir untuk The Blues.
Bintang Sepanyol itu menjaringkan kedua-dua gol dalam kemenangan 3-1 di tempat sendiri menewaskan Crystal Palace pada hujung minggu baru-baru ini tetapi tidak akan bermain pada petang Khamis. 
Hazard, bagaimanapun, telah bergerak ke Belarus meskipun spekulasi mengatakan bahawa bintang Belgium itu akan direhatkan untuk perlawanan Kumpulan L berikutan masalah belakang.
Ditanya mengenai ketiadaan Morata, Sarri menjawab: "Dia bermain untuk tiga perlawanan berturut-turut, jadi saya fikir adalah lebih baik untuk dia berehat di Cobham dan menjalani latihan dengan baik. 
"Satu-satunya masalah ialah Cesc [Fabregas]. Dia demam."
Mengenai sama ada dia teruja untuk memainkan Morata, Sarri menjawab: "Tidak. Saya fikir ia adalah sebaliknya. Morata tinggal di Cobham hanya untuk berehat, dan kemudian hanya menjalani latihan. 
"Saya fikir adalah lebih baik baginya untuk tetap cergas dengan dua atau tiga sesi latihan daripada hanya dengan bermain satu perlawanan. Ia adalah perkara biasa. 
"Kadang-kadang lebih baik berehat daripada bermain. Untuk melatih dan kualiti fizikal. Jika mereka hanya bermain, mereka akan kehilangan kualiti fizikal."