Jurgen Akui Rombakan Pada Pasukannya Menentang Southampton Dengan Shaqiri Bakal Diturunkan!




Jurgen Klopp mengakui Xherdan Shaqiri sedang dalam perjalanannya untuk membuat debut pertamanya dengan pengurus Liverpool mempertimbangkan perubahan dalam kesebelasan utamanya bertemu Southampton hujung minggu ini.
Pemain antarabangsa Switzerland itu telah tampil cemerlang dalam tiga penampilannya sebagai pemain gantian selepas melengkapkan perpindahan bernilai £ 13 juta dari Stoke City.
"Sangat menyerlah, sangat positif," kata Klopp, ketika ditanya mengenai penilaiannya mengenai impak Shaqiri setakat ini.
"Ia bukan hanya dari aspek persembahannya tetapi juga sebagai seorang pemain di bilik persalinan.
"Semua orang sukakan Shaq, itulah kebenarannya, tanpa bermain dengan banyak dan itu lebih banyak kepada kesilapan saya berbanding dia.
"Dia telah melakukan segalanya untuk bermain, jujur. Saya membuat keputusan yang berbeza tetapi waktunya akan tiba, itu sudah pasti. "
Naby Keita mungkin akan kembali ke bahagian tengah dengan Klopp juga harus memutuskan sama ada menurunkan kembali Roberto Firmino dengan meletakan Daniel Sturridge semula dibangku simpanan, yang memulakan perlawanan buat kali pertama bertemu PSG pada hari sekaligus menjaringkan gol dalam kemenangan 3-2.
Sabtu akan menjadi perlawanan ketiga buat Liverpool untuk jumlah tujuh perlawanan dalam tempoh 23 hari dan Klopp berkata pertukaran pemain akan dapat membantu pasukannya membuat kejutan kepada pasukan lawan.
"Kami akan menggunakan semua pemain-pemain sekarang," tambah Klopp.
"Mereka berada dalam keadaan yang baik. Anda melihatnya melalui Daniel tetapi Daniel bukan satu-satunya sedang menunggu peluang. Mereka semua mahu bermain.
"Mereka mahu turun bermain dan itulah yang kami perlu lakukan. Tidak semestinya kita menjadi pasukan yang boleh diramalkan sehingga orang berkata: 'Baiklah, itulah cara mereka bermain, 4-3-3, ini adalah pemain tiga hadapan mereka, dua daripada mereka mungkin boleh berubah ke bahagian tengah, penyerang hadapannya adalah sentiasa sama. '
"Ya, itu bagus tetapi kita perlu membuat sesuatu di mana para pemain tidak hanya menolak untuk dimasukkan melalui bangku simpanan tetapi mereka juga menolak dengan prestasi mereka di atas padang juga.
"Kita perlu memberi peluang tetapi hanya jika mereka berada dalam keadaan yang baik. Kemudian tugas saya untuk menentukan siapakah yang akan bermula. "