Real Madrid Mungkin Lepaskan Asensio Ke Liverpool Untuk Dapatkan Neymar, Ini Reaksi Marco Asensio Mengenai Masa Depannya!




Real Madrid bersedia untuk melepaskan pemain sasaran Liverpool, Marco Asensio untuk menambah dana untuk menandatangani Neymar dari Paris Saint-Germain, menurut laporan di Sepanyol.
Pemain antarabangsa Sepanyol itu dikaitkan dengan perpindahan bernilai £ 158 juta ke Anfield sebelum menjelaskan dia akan mempertimbangkan pilihannya selepas kempen Piala Dunia bersama La Roja.
"Liverpool? Apabila Piala Dunia berakhir, kami akan membincangkan perkara-perkara itu, "katanya ketika ditanya mengenai masa depannya. "Sekarang saya hanya fokus pada pemilihan."
Asensio dan rakan sepasukannya akan kembali ke Real dengan pengurus baru yang bertanggungjawab dengan bekas pengurus Sepanyol, Julen Lopetegui yang ditugaskan mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh Zinedine Zidane.
Ketibaan Lopetegui adalah yang pertama untuk banyak perubahan lain di kelab itu, dengan Cristiano Ronaldo dan Gareth Bale terus dikaitkan dengan perpindahan keluar dari Santiago Bernabeu sementara Neymar tetap dikaitkan dengan kepulangan sensasinya ke Sepanyol. 
Menurut Sport, presiden Real, Florentino Perez tidak akan melupakan  'impiannya' untuk menandatangani pemain yang meninggalkan Barcelona dengan harga £ 202 juta itu pada musim panas lepas. 
Penerbitan ini membuat spekulasi bahawa perjanjian untuk membawa pemain antarabangsa Brazil itu akan menelan kos sebanyak £ 264 juta dan Real bersedia untuk membuar tawaran itu jika sekiranya PSG berminat untuk membuat perbincangan.
Sementara Real bukanlah pasukan yang takut untuk mengeluarkan dana yang besar untuk mendapatkan pemain setelah dua kali memecahkan rekod pembelian termahal dunia dalam tempoh 10 tahun yang lalu, langkah untuk mendapatkan Neymar pastinya akan menguji kekuatan kewangan mereka.
Dengan itu, Tele Madrid mengatakan bahawa Perez terbuka dengan idea untuk melepaskan beberapa pemain dalam skuad semasa Real, dengan Asensio adalah antara pemain tersebut.
Asensio, yang belum pernah bermula dalam kesebelasan utama untuk Sepanyol pada Piala Dunia kali ini dengan hanya membuat satu penampilan dari bangku simpanan, membuat 53 penampilan dalam semua pertandingan musim lepas, menjaringkan 11 gol dan melakukan enam assist.