Gabriel Jesus Akui Tempatnya Dalam Pasukan Brazil Terancam Dengan Kecemerlangan Firmino!




Gabriel Jesus mengakui tempatnya dalam pasukan Brazil terancam dengan kecemerlangan penyerang Liverpool, Roberto Firmino.
Jurulatih Brazil Tite telah menaruh kepercayaannya kepada penyerang Manchester City untuk mengetuai barisan hadapan Brazil dalam pembukaan dua perlawanan Piala Dunia iaitu ketika menentang Switzerland dan Costa Rica.
Walau bagaimanapun, Jesus tidak dapat memanfaatkan peluangnya dengan pasukan dari Amerika Selatan itu menunjukkan peningkatan yang ketara sebaik sahaja kemasukan Firmino dari bangku simpanan.
Terdapat banyak permintaan untuk Firmino, yang berjaya menjaringkan 27 gol untuk Liverpool pada musim lalu, untuk berada dalam kesebelasan utama dalam pertembungan terakhir peringkat kumpulan pada hari Rabu menentang Serbia.
"Itu adalah normal untuk dua pemain yang mendapat peluang dalam pasukan kebangsaan bersaing," kata Jesus.
"Ia adalah keputusan Tite mengenai siapa yang lebih baik buat masa ini untuk berada di atas padang, tetapi Firmino mempunyai semua syarat untuk menjadi antara 11 yang pertama dan begitu juga saya.
"Dia boleh menjadi penyerang utama. Saya berharap bahawa, tidak kiralah jika dia bermain atau jika saya bermain, kami boleh bermain dengan baik."